Sigma

S2U allure

PPG is het moederbedrijf achter bekende verfmerken als Sigma en Histor. Niet zomaar een verf, maar een extreem duurzame hoogglans lakverf voor buiten met 10 jaar ‘schildervrij’ garantie.

We kregen te maken met drie totaal uiteenlopende doelgroepen, namelijk vakschilders, huiseigenaren en de voorschrijvende markt. Ofwel de woningcorporaties, VVE’s en architecten. Deze doelgroepen hadden een verhoogde awareness doelstelling. Bovendien was het zaak dat de vakschilders het product gingen proberen.

Strategie & excecutie
Omdat weersinvloeden de meeste invloed hebben op houtwerk en de lak, stond in het campagneconcept de vooruitblik op het weer voor de komende tien jaar centraal. Dit concept is uitgewerkt in diverse middelen. Met de campagne wilden we enerzijds een breed bereik realiseren bij alle PPG, SIGMA S2U ALLURE doelgroepen en zorgen voor traffic naar de Sigma website. Anderzijds was het zaak de verschillende doelgroepen heel gericht, met specifieke boodschappen te bereiken. Zo hebben we de doelgroep woning­corporaties, VVE’s, architecten en vakschilders bereikt met een aantal selectieve printtitels, ondersteund met de online versies van deze titels. De uitgebreide targetingopties van Facebook maakten het mogelijk om deze doelgroep heel gericht te bereiken met betaalde promotie. Speerpunt in de campagne was de unieke samenwerking met RTL’s Buienradar. Een website en app die, gezien de relatie tussen buitenlak en het weer, perfect aansluit bij het campagne concept. Buienradar trekt maandelijks miljoenen bezoekers wat het mogelijk maakt om de doelgroep in de volle breedte te bereiken. Daar komt bij dat Buienradar’s weerdeskundigen autoriteiten zijn met een sterke ‘social presence’. Om die reden hebben we meteorologen Helga van Leur, Amara Onwuka en Dennis Wilt een prominente rol gegeven in de online video’s die via het RTL­netwerk werden ingezet. Voor radio hebben we alleen de stem van Amara Onwuka gebruikt. De campagne werd ondersteund met search en programmatic advertising.

Resultaat
Met deze aanpak hebben we een miljoenenbereik weten te realiseren en de Sigma S2U Allure op een originele en relevante manier onder de aandacht weten te brengen.

·         De landingspages werden maar liefst 132.000 keer bezocht, goed voor 50% overscore op de KPI traffic.

·         Daarnaast hebben we meer schilders kunnen overhalen om het product te proberen, hetgeen zorgde voor een overscore van 30% op de KPI trial.

·         Het belangrijkste resultaat is dat PPG in de campagneperiode de verkopen zag stijgen met 50%. Een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder. Deze indrukwekkende cijfers maakte deze campagne tot de succesvolste Marketing communicatie campagne ooit voor Sigma Coatings.

 “Het succes van de campagne is de samenwerking met RTL Buienradar alsook met alle onderlinge partijen geweest. Hierdoor zijn campagnedoelstellingen als ook salesdoelstelling overtroffen.” -  Leonie Bloemendaal, Marketing Communcation projectleader. 

176196-S2U-ALLURE-CAROUSSEL-TRADE-745X330-NIEUW.gif