Reaal

De Regelaar

Uitdaging
Doelstellingen van de campagne zijn het laden van de slogan ‘Lekker geregeld’, het laden van het concept ‘De Regelaar’ en het verhogen van de ‘likeability’ van het merk Reaal. Daarnaast willen we op deze manier meer invulling geven aan het overall concept 'De Regelaar' op de Tell laag van het Touch/Tell/Sell model.
De Family Lifecycle (Wells & Gruber) van de gemiddelde Nederlander is gebruikt als strategisch uitgangspunt voor het concept van deze contentcampagne. Uit onderzoek waar de Family Lifecycle is toegepast op verhuizen (PBL & Geographer Online) is te zien dat men gemiddeld in Nederland zeven keer verhuist. Dit leverde relevante informatie op voor de woonproducten van Reaal. De behoeften aan de verschillende Reaal-woonproducten veranderen door de tijd heen op het gebied van Wonen en Verzekeren. Deze zijn gekoppeld aan specifieke levensfasen van de consument. 
Met dit inzicht is de doelgroep opgedeeld in 3 subdoelgroepen. Jonge samenwonenden (25-39), het gezin (40-54) en het empty nest (55+). Deze drie doelgroepen konden vervolgens met specifiek voor hun levensfase relevante woononderwerpen worden aangesproken waarmee de relevantie werd gewaarborgd en een optimale context voor de boodschap van Reaal werd neergezet. De drie subdoelgroepen waren goed te vinden op verschillende voor die subgroep selectieve platforms van TMG.
Inzet 
De campagne trapte af met een door TMG geproduceerde video, waarbij mensen op straat de vraag werd gesteld “Ben jij De Regelaar of zeg jij Regel maar?”.  ‘De Regelaar’ en de slogan ‘lekker geregeld’ zijn bestaande termen die Reaal gebruikte in de wooncampagne met Freek Vonk en zijn moeder. De extra term ‘Regel maar’ is door TMG toegevoegd, omdat het benoemen van ‘De Regelaar’ automatisch betekent dat er een groep ‘niet-regelaars’ is. Door ‘Regel maar’ toe te voegen is een manier gevonden om deze groep op een positieve manier aan te spreken. 
De video werd online en op social media getoond. In de tweede week van de campagne werd de verdieping gevonden door in print en online interviews te publiceren. In de interviews werd ook de vraag gesteld wie de regelaar is en/of wie er liever tegen hun partner zegt ‘regel maar’. Door middel van inzetjes met tips en tricks over woonverzekeringen en de risico’s werden de Reaal-producten in de juiste context geplaatst. De lezer werd subtiel verwezen naar www.reaal.nl/wonen voor meer informatie. In de derde – en laatste - week van de campagne werd het Branded Dossier op Telegraaf.nl aangejaagd door een bannercampagne op het TMG-netwerk. 
Daarbij is gekeken naar de houdbaarheid van dit idee en hebben wij erop gelet dat dit idee ook toepasbaar was op andere producten van Reaal. De content samenwerking is dan ook ingezet voor de campagne 'lekker wonen' en 'lekker onderweg'.
Resultaat
Door middel van een Memo2 onderzoek gedurende de branded content campagne heeft TMG een effectmeting uit laten voeren. Hierbij is aangetoond dat de doelstellingen, het laden van het Concept ‘De regelaar’ en de slogan ‘lekker geregeld’, zijn behaald en de verwachtingen zijn overtroffen. 
In totaal is 42% van gemiddeld Nederland 25+ bereikt met de campagne.
 
Online branded content heeft onder lezers en bezoekers van TMG de hoogste herkenning gerealiseerd binnen de mediamix. Het scoorde net als Facebook, online display en print boven Memobenchmark. 
De print-uitingen hebben op het gebied van likeability, brand fit en credibility boven benchmark gepresteerd. De content werd leuk en geloofwaardig bevonden.
De online-uitingen hebben bovengemiddeld gescoord op likeability, brand fit en credibility en overall is de conclusie dat de totale campagne het beoogde effect heeft gerealiseerd. De doelstellingen zijn behaald.
• Videopost op Facebook: 259.319 mensen bereikt in 24 uur
• Gemiddelde uitkijktijd op Facebook: 18 seconden
• 1277 reacties op de vraag ‘Ben jij de regelaar?’
• 8,32% kijkt video volledig uit (Facebook Metro)
• Na 3 seconden is 83% van de doelgroep nog aan het kijken (Facebook Metro)
• Na 13 seconden is 50% van de doelgroep nog aan het kijken (Facebook Metro)
REaal.jpgREaal-2.jpg