18 Sep 2018

Interview met Michael van Malsen

Naam: Michael van Malsen
Functie: Strateeg 
 
Wat is je achtergrond in de media?
Na een jaartje SBS ben ik eind 2005 begonnen in de mediabureauwereld. Bij Kobalt (het destijds grote Kobalt) heb ik het vak geleerd, binnengekomen als RTV-planner en 6 jaar later vertrokken als Media director. Toen vond ik een nieuwe uitdaging bij Mindshare, waar ik als strateeg heb mogen werken op een aantal mooie klanten, o.a. Unilever en KPN.
En nu, weer 6 jaar later, ben ik met veel plezier begonnen bij Vizeum.
Wat is volgens jou de grootste uitdaging voor de marketeer?
Op de juiste manier inspelen op alle ontwikkelingen en veranderingen waar een merk in deze tijd mee te maken heeft.
Achter de veranderingen aan lopen is daarbij niet voldoende, je moet deze voor zijn. De grootste uitdaging is om voorop te lopen zonder met elke hype mee te sprinten.
Welk medium gaat zich nog volop ontwikkelen en moeten we in de gaten houden?
Alle media gaan zich de komen jaren volop ontwikkelen, over 5 jaar zullen we met verbazing terugkijken naar het jaar 2018. “Wist je nog dat we toen; elke scheet die we lieten op Facebook deelden, we naar reclameblokken van 6 minuten keken op TV en iedereen naar Edwin Evers (wie??) luisterde?”
Is er een bepaalde waarde van Vizeum die erg goed bij je past en waarom? 
Bij Vizeum wordt tijd en ruimte gecreëerd om voorop te lopen. Voorop te lopen als mediabureau, maar vooral om voorop te lopen voor onze klanten. In mijn ogen is dit de enige manier om ook richting de toekomst van toegevoegde waarde te zijn en daar hoop ik een steentje aan bij te kunnen dragen.
Wat doe je graag in je vrije tijd? 
Ik woon in Amsterdam samen met mijn vriendin Chantal en 2 dochters Tex (8) en Kae (3). In onze vrije tijd zijn we veel te vinden in ons (volks)tuinhuisje. Waar ik veel tijd besteed aan schoffelen, harken grasmaaien, etc. Niet omdat ik dit nou zo leuk vind, maar het is wel een goed excuus om daarna snel de bbq aan te zetten en een biertje te drinken.